דילוג לתוכן

עגלת קניות

עגלת הקניות שלך ריקה

מאמר: מאמן קעקועים למותג טי שירטס וחולצות פולו לגברים: סיפורו של אד הארדי

מאמן קעקועים למותג טי שירטס וחולצות פולו לגברים: סיפורו של אד הארדי - Inter Jeans

מאמן קעקועים למותג טי שירטס וחולצות פולו לגברים: סיפורו של אד הארדי

המקעקע הנועז, שנודע בסגנון הייחודי של העיצובים שלו, שתמיד קורצים אל עבר האמנות היפנית, עשה זאת בגדול גם בתחום האופנה. כיום תוכלו למצוא חולצות טי ופולו גבריות באתר, כאשר לכל אחת מהם פרט מסוגנן ייחודי. על האמן והדרך שעשה מתחום הקעקועים אל עולם האופנה והמסחר


דון אד הארדי החל את דרכו כאמן קעקועים פורץ דרך, שנחשב לראשון שעשה את החיבור המתבקש בין תחום הקעקועים לבין עולם האופנה והזוהר. הארדי נודע בסגנון הייחודי שלו, ששילב בין אמנות יפנית לבין סגנון רטרו אמריקאי. אחרי שנים של יצירה ועשייה, הפריצה של הארדי בעולם האופנה התרחשה רק בשנת 2002, כאשר תרגם את קעקועיו לליין בגדים מיוחד במינו. המותג הפך לשם דבר ברמה בינלאומית, ונהיה לאחד המותגים הנחשקים והמוכרים של התקופה.

ההיסטוריה של הארדי אמן הקעקועים על קצה המזלג


הארדי נולד בקליפורניה של 1945. כבר בתור נער, החל להתעניין בתחום הקעקועים. לאחר שצפה באבות של חבריו חוזרים עם קעקועים מהצבא, נמשך לדבר והחליט  לקחת עטים ועפרונות צבעוניים, כדי לצייר על גופם של ילדי השכונה האחרים. בהקשר זה ציין לטובה בעבר את אמו, שתמכה בעבודתו ועודדה אותו ללכת בעקבות תשוקותיו.


עם סיום לימודיו בבית הספר התיכון, הרדי הציג את תערוכת האמנות הראשונה שלו בפסטיבל האמנות לגונה ביץ'. הוא למד במכון לאמנות של סן פרנסיסקו וסיים תואר ראשון, כאשר התמחה בהדפסים. במהלך הלימודים, למד ציור, תחריט ופיסול מהמורים המובילים ביותר בתחומם. מאחר והצטיין, הוצעה לו בהמשך מלגה מלאה ומסלול לתכנית לתואר שני באמנויות, אך הוא סירב ובמקום זאת המשיך להתעניין בקעקועים.


התמקדות בקריירת הקעקועים

הארדי פנה ללמוד אצל מספר אמני קעקועים מפורסמים, ביניהם סמואל סטיוארד, שעזב את תפקידו כמרצה בקולג'. כילד, הארדי העריץ את העיצובים של סטיוארד ואף שאב מהם השראה רבה .סטיוארד חשף את הארדי לספר של קעקועים יפניים. להרדי, שכבר התעניין בהיסטוריה, בתרבות היפנית ובהדפסי עץ, הייתה התגלות; הוא התאהב והבין מיד שזהו הייעוד שלו. לאחר שהארדי סיים את התלמדותו אצל סטיוארד, הוא למד אצל אמני הקעקועים זקי אוון בסיאטל ודוק ווב בסן דייגו. בסופו של דבר הארדי יצר מערכת יחסים עם אחד מחלוצי תרבות הקעקועים המודרנית, המלח ג'רי קולינס, שהייתה לו השפעה רבה על עבודתו של הרדי. הרדי למד וקעקוע ביפן לסירוגין לאורך שנות ה-70 וה-80. לדברי הארדי, קהל הלקוחות שלו באותה תקופה כלל אופנוענים וחברי יאקוזה. עד מהרה זכה הרדי להכרה בהיותו המשפיע והמניע העיקרי בשילוב אסתטיקה וטכניקות קעקועים יפניים בסגנונות עבודה אמריקאיים.


אחד המאפיינים המגדירים את עבודתו של הרדי הוא המעבר משימוש בציורים מוכנים לצורך קעקועים, לעיצוב בהתאמה אישית. עד תקופתו, היה מקובל להיכנס לסטודיו לקעקועים, ולבחור בין יצירות האמנות שהופיעו בחוברות. הארדי, לעומת זאת, התמקד בביטוי העצמי של האדם, הקעקועים שיצר נועדו לשקף את הטעם והעדפותיו של האדם. כל התהליך נעשה בשיתוף פעולה, ובהתייעצות בין אמני הקעקועים ללקוח. הגישה הזו סייעה להארדי לשנות את היחד הציבורי כלפי קעקועים, שהפכו מסממן של  תת-תרבות לתרבות פופ, והובילה אותה מתרבות שוליים לתרבות מובילה.


הארדי הופך למותג


ב-1982 הקימו הארדי ואשתו פרנצ'סקה פאסלאקווה את Hardy Marks Publications. תחת המותג הזה, הם החלו לפרסם את סדרת חמשת הספרים Tattootime. תחת המותג ״הארדי מרקס״ הוצאו לאור למעלה מ-25 ספרים שעסקו באמנות אלטרנטיבית, ביניהם קטלוגים של יצירותיו של הארדי ושל המלח ג'רי קולינס. באותה תקופה גם הוקמה חברת ההפקות EEE Productions, שהשותפים בה היו אד הארדי, אד נולטה וארני קארפה. החברה הפיקה כנסים ותערוכות קעקועים רבות שזכו לפופולריות עצומה. 


בשנת 2000, מונה אד הארדי  לראש הוועדה לאמנויות התרבות של העיר אוקלנד, על ידי ראש העיר ג'רי בראון.


ממותג קעקועים למותג אופנה

בתחילת שנות ה-2000, העניק  אד הארדי רישיון ל-Ku USA, Inc,  לייצר ליין הלבשה המבוסס על יצירות האמנות שלו. הארדי וקו ארה"ב הקימו את Hardy Life, שבבעלותה המותג Ed Hardy וסימנים מסחריים. לאחר מכן, המותג קיבל רישיון נרחב, עם 70 בעלי רישיונות משנה מסחריים - המעגנים את המותג כמשווק בגדים, אביזרים, מציתים, בשמים, מכשירים ואביזרים לעיצוב השיער, ואפילו קונדומים.

המותג של הארדי הפך לאיקוני. כל מי שחי בתקופת הזוהר של פריס הילטון, ג'וסי קוטור ועוד אייקונים של תחילת המילניום,  יודע לזהות את המותג אד הארדי: צבעוניות עזה ועיצובים מורכבים בהשראת קעקועים. 


עכשיו באתר: חולצות פולו לגברים וטי שירטס איכותיות במיוחד של אד הארדי


לצד כל האמור לעיל, כיום אפשר למצוא דווקא פריטים נייטרלים ומוקפדים מבית היוצר של אד הארדי. באתר אינטר ג׳ינס, מחכים לכם פריטים קלאסיים ועל זמניים, לרבות חולצות פולו לגברים וטי שירטס בעיצובים נקיים ובצבעים נייטרליים, ובמיוחד שחור ולבן. חולצות הטי, שמגיעות בעיקר בשחור ולבן, נראות תמימות מלפנים, כאשר על החזית מתנוסס לוגו מוקטן של המותג - בכל דגם באופן קצת אחר. בחלק מהחולצות הוא בסגנון גיאומטרי ובחלק הוא בסגנון מסתלסל המתכתב עם סגנון האופנועים והקעקועים, אך בכולן מאחור מצפה הפתעה - הדפס גדול או כיתוב מעניין שמוסיף הרבה אדג׳ ויייחודיות. תוכלו למצוא מבחר של גזרות, החל מטי שירטס בגזרה צמודה ועד לטי שירט אוברסייז משוחררת וקלילה. 


חולצות הפולו הן מסורתיות יותר והעיצובים נקיים ורגועים, אך גם להן הוסף דיטייל מעניין הן בחזית והן במעלה הגב. כך נוצר הלוק של ״הבחור הטוב״ עם חולצת הפולו, לצד קריצה קטנה לעולם נועז יותר. 


באתר אינטר ג׳ינס, הנודע גם כ-NYOU מחכות לכם שלל טי שירטס וחולצות פולו גבריות מבית היוצר של אד הארדי.

Read more

שמלת מיני מקטיפה וסנדלי פלטפורמה: 5 הצעות ללוקים הורסים למסיבת קיץ - Inter Jeans

שמלת מיני מקטיפה וסנדלי פלטפורמה: 5 הצעות ללוקים הורסים למסיבת קיץ

הקיץ כאן כבר מחמם מנועים, ובלי שנרגיש, הימים יטוסו ועונת המסיבות תשלוט כאן. בעונה הלוהטת, בדרך כלל נצא להרבה יותר מסיבות ואירועים, וצריך להיערך בהתאם, עם הלוקים הנכונים והראויים, שמהווים שדרוג ניכר...

לקרוא עוד
טי שירט, ג׳ינס ותיק צד לנשים: 7 לוקים בייסיק משודרגים - Inter Jeans

טי שירט, ג׳ינס ותיק צד לנשים: 7 לוקים בייסיק משודרגים

בשורה התחתונה - אין על ג׳ינס וטי שירט. אבל מה אם בא לנו לוק קצת יותר רציני, ולא מתחשק לוותר על פריטי בייסיק? השילוב ביניהם יכול ליצור לוקים מנצחים. רעיונות לאאוטפיטים שמחברים בין כל העולמות לא רק ש...

לקרוא עוד